مقالات آموزشی

5 نکته طلایی برای راهنمای خرید اجاق گاز صفحه ای

خرید اجاق گاز صفحه ای

معیار افراد برای خرید اجاق گاز صفحه ای نوع آن می باشد که از گازی ، برقی و القایی برگرفته است . هر کدام از این نوع اجاق گاز صفحه ای مزایا و معایب مختلفی دارند  که میتوانید با راهنمایی برای خرید یک اجاق گاز صفحه ای آماده شوید .

1 – ابعاد برش گاز صفحه ای :

شما برای یک خرید خوب ابتدا باید به سایز برش خورده زیر اجاق گازتان و بعد از این به اندازه خانوارتان توجه نمایید.مثال برای خانواده ای 3 یا 4 نفره که ماهی یک بار مهمانی دارد یک اجاق گاز صعحه ای 4 شعله مناسب است و قیمت بسیار مناسبی دارد.اگر برای شما مدرن بودن و جادار بودن آشپزخانه تان مهم است انتخاب مناسب برای شما اجاق گاز صفحه ای توکار می باشد .

یکی دیگر از معیار های انتخاب اجاق گاز صفحه ای عادات می باشد.همانطور که تعداد افراد ساکن خانه معیار مهمی برای تعداد شعله های اجاق گاز صفحه ای می باشد و همچنین نوع غذایی که قرار است بر روی اجاق گاز صفحه ای پخته شود ، بسیار مورد مهم تعیین کننده نوع اجاق گاز می باشد.

به عنوان مثال اگر در خانواده ای غذا های مختلف و پخته شود مزاج های مختلف قطعا شما به یک اجاق گاز صفحه ای 5 شعله نیاز دارید.علاه بر اینکه اگر  آشپزخانه ایرانی باشد با غذا هایی ماننده برنج و خورشت و… باید از دو شعله بیشتر باشد .

ابعاد برش گاز صفحه ای

اجاق گاز های صفحه ای گازی برای پخت هر غذایی مناسب هستند و بعضی از اجاق گاز های صفحه ای مجهز به آرام پز زود و پلو پز هستند.همچنین در بعضی از موارد سه شعله ردیفی هستند و برای آشپزی با ماهیتابه مناسب است .

اجاق گاز های الکتریکی دارای المنت هایی با دو یا سه حلقه می باشند که شما برای سایز های مختلف ظروف غذا با اندازه های کافی حلقه ها مجهز باشید.تنوع در کارایی و گرما دهی به غذا بسیار مختلف است ، به طوری که صفحه سرامیکی نسبت به صفحه فلزی کمتر گرما را به ظروف غذا وارد میکند .

اجاق گاز های القایی به صورتی هستند که سریع تر حرارت را به غذا وارد میکند و بعضی از انواع این اجاق گاز صفحه ای قابلیت اتصال به هم را دارند.به صورتی که میتوان دو محدود مجزای آن به هم متصل کرد و یک محدوده بزرگ را تشکیل داد.برای ظروف بزرگ و کشیده مناسب است و برای ظروف جنس چدن و چدن لعاب دار و فولادی تاثیر گذار است

2 – ایمنی اجاق گاز صفحه ای :

دیگر از نکات مهم برای خرید اجاق گاز ایمنی آن است که و در صورتی که ایمنی یکی از مهم ترین نکات است. افراد باید از بین اجاق گاز های برقی القایی یک اجاق گاز صفحه ای انتخاب کنند.اجاق گاز الکتریکی با تمیز کردن و درخشان کردن المنت های آن هنگام داغ شدن کاملا معلوم می شود که در حال داغ شدن است و همچنین تا زمانی که دمای المنت به دمای مناسب قابل لمس کردن نرسد حسگر آن روشن خواهد ماند .

ایمنی اجاق گاز

بر علاوه آن اینکه صفحه ی اجاق گاز شیشه ای سرامیکی می باشد به قدر ظروف داغ نخواهد شد و در لمس ناگهانی یا صفحه اجاق گاز خطر چندانی نخواهد داشت.اجاق گاز های صفحه ای القایی حتی از اجاق گاز های صفحه ای برقی و الکتریکی هم بهتر هست زیرا فقط گرما را به ظروف میدهد و خود داغ نخواهند شد .

3 – مصرف انرژی اجاق گاز صفحه ای :

یکی دیگر از نکات قابل توجه هزینه مصرفی هر نوع از اجاق گاز ها می باشد.که میتوان گفت در این مورد هم اجاق گاز های صفحه ای القایی مناسب هستند.این اجاق گاز ها نسبت به اجاق گاز های گازی 10درصد کاهش مصرف انرژی خواهد داشت و همچنین اجاق گاز های الکتریکی بیشترین انرژی مصرفی را خواهند داشت .

مصرف انرژی اجاق گاز صفحه ای

 

4 – تمیز کردن اجاق گاز صفحه ای :

اجاف گاز های امروزی نسبت به اجاق گاز های قدیمی میله دار آسان تر تمیز می شوند. سطوح فولادی و لعاب دار بسیار مقاومت خواهد داشت و به مراقبتی کم نیاز دارد.به همین دلیل این اجاق گاز های صفحه ای یکی از پر طرفدار ترین هستند و قابل توجه است که اگر صفحه ی اجاق گاز شما شیشه سرامیکی باشد در برابر حرارت ضربه های ناگهانی مقام می باشد و همچنین ضد خش می باشد .

تمیز کردن اجاق گاز صفحه ای

با این وضعیت شما مراقبت خود را باید بیشتر کنید.و آنچه موقع انتخاب اجاق گاز صفحه ای برای شما مهم می شود نوع جنس صفحه آن است که اگر استیل باشد کثیفی ها را کمتر به خود میگیرد و از طرفی دیگر به سختی تمیز خواهد شد و همینطور اگر صفحه ی آن شیشه ای باشد به خود لک میگیرد و به آسانی تمیز میشود .
شما در تمیز کردم اجاق گاز صفحه ای نباید از مواد های شوینده تخریب کننده استفاده کنند.و باید اطمینان داشته باشید که مواد غذایی پر شکر ، مواد پلاستیکی و آلمینیوم دور از سطح داغ اجاق گاز تان باشد زیرا ممکن است لکه هایی به اجاق گاز شما وارد کند که دائمی بماند

5 – قیمت اجاق گاز صفحه ای :


یکی دیگر از نکات قابل توجه و مهم قیمت و هزینه ای است برای اجاق گاز گزاشته اید کنار در این بخش اجاق گاز های صفحه ای القایی از دو نوع اجاق گاز دیگر گران تر می باشد و هر چه قابلیت و خصوصیات آنها بیشتر باشد قیمت آنها بالاتر میرود .

مقالات مرتبط : 

گاز رو میزی خوب چه خصوصیاتی دارد ؟

آشنایی با گاز رومیزی اخوان

5/5 - (9 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید