مقالات آموزشی

علت صدای زیاد هود

علت صدای زیاد هود - فروشگاه اینترنتی کالامبیا

تیم فنی کالامبیا در این مقاله به علت صدای زیاد هود پرداخته است . همان‌طور که می‌دانید هود وسیله‌ای است کاربردی که این دستگاه در آشپزخانه شما بو و دود همه غذاهای شما را جذب می‌کند. هود ها در حالت عادی به علت وجود فن صدای زیادی دارند اما گاهی ممکن است این صدا غیرمعمولی و بیش از حد شود و ممکن است آزاردهنده باشد و سبب شود شما دنبال علل صدای بیش از حد هود بگردید خواهان رفع مشکل سر و صدای هود باشید.

صداهای بلند و غیرعادی هود ممکن است از خرابی قطعات باشد یا دلیل ساده تری داشته باشد. برای رفع این مشکل ابتدا باید ایراد را شناسایی نموده و سپس به تعمیر هود اقدام نمود. در حالت معمول با توجه به نوع هود ، این دستگاه هنگام کار کردن صدای کمی دارد. اگر صدای دستگاه کمی بلندتر باشد ، حتماً مشکلی پیش آمده است.

صدا دادن هود آشپزخانه

 

علت صدای زیاد هود از 3 دلیل مهم میتواند باشد  :

  1. خرابی پروانه هود
  2. شل شدن اجزا و قطعات
  3. معیوبی دکمه کنترل دور موتور

خرابی پروانه هود

ممکن است گیر کردن یک شی ء یا شل بودن فن ، موجب شود که فن در هنگام گردش صدای بلندی ایجاد کند. این مشکل را می توان یکی از محتمل ترین دلایل صدای زیاد هود آشپزخانه دانست. فن را بررسی نموده و درست بسته شدن آن و نبودن جسمی داخل آن را بررسی کنید. در برخی موارد نیاز به تعویض فن هود می باشد.

علت صدای زیاد هود - فروشگاه اینترنتی کالامبیا

شل شدن قطعات هود

هنگامی‌که قطعات مختلف هود از جمله کلیدهای آن یا فیلتر آن شل باشد یا به‌ درستی وصل نشده باشد سبب حرکت و تکان خوردن آن‌ها هنگام روشن بودن هود می‌شود که سبب ایجاد صدای بیش از حد هود می‌شود.

معیوب شدن دکمه کنترل دور موتور

اگر دور موتور به طور نادرست تنظیم شود می‌تواند از علل صدای بیش از حد هود باشد. در این شرایط اگر دور موتور تند باشد با شدتی بیشتری کار می‌کند و سبب صدای بیش از حد هود می‌شود بنابراین باید دور موتور را تنظیم کنید و اگر نتوانستید با دکمه کنترل دور موتور را تنظیم کنید به معنای معیوب بودن کنترل دور موتور می‌باشد و باید از تعمیرکار کمک بگیرید.

اگر میخواهید عمر هود آشپزخانه شما زیاد باشد و در مدت زمان خیلی صدای آن تغییر نکند حتما همیشه از آن استفاده نمایید. هود بر خلاف دستگاهه های دیگر که هرچه کتر روشن شود عمر بالاتری دارد اگر هرچه کمتر روشن شود عمر آن هم که خواهد شد و دلیل آن به خاطر این است که فیلتر و هواکش هود وقتی در معرض بخار آب و چربی مواد غذایی قرار می‌گیرند تاب برمی‌دارند و این تاب صدای پره‌های هواکش رو بالا می‌برد.

حتی اگه در طول روز استفاده ای نشد حداقل به مدت ۱۰ دقیقه هود را روشن نگه داریم. منتظر روزی نمانید که قراره است مواد سرخ کردنی درست کنید. حتی اگر کتری آبجوش هم رو گاز بود بگذارید هود چند دقیقه کار کند و بخار روی هود نماند…

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید