مقالات آموزشی

نحوه تمیز کردن سینک ظرفشویی استیل

نحوه تمیز کردن سینک ظرفشویی استیل

سینک های ظرفشویی استیل به دلیل مقرون به صرفه بودن و دوام بالا ، بهترین و به همین دلیل محبوب ترین نوع سینک ظرفشویی استیل است.این نوع فلز به کار رفته در سینک های ظرفشویی استیل از حاوی کروم است که باعث افزایش مقاومت آن در برابر زنگ زدگی و خوردگی است و نیکل موجود در آن باعث درخشندگی آن می شود.
سینک های استیل ضد زنگ در مدل های مختلف در بازار ارائه می شود ، جالبه بدانید که سبک وزنی کاسه های عمیق و بزرگ آین سینک نسبت به سینک های چدنی و سرامیکی انتخاب را آسان تر میکند.

این نوع سینک میتواند از شکستن ظرف و ظروف هنگام شستشو جلوگیری کند.سینک ظرفشویی استیل ضد زنگ با مواد شیمیایی های خانگی تاثیری نشان نمیدهد ، و ماننده سایری از فلزات قابلیت بازیافتی دارد.سینک های ظرفشویی استیل بسیار معیار های خوبی دارد که میتوان آنها را به عنوان یه سینک خوب در آشپزخانه خود نصب کرد ، و اما نادرست بودن تمیز کردن سینک باعث لکه دار و رگه دار شدن سینک شود.خوشبختانه شما میتوانید با رعایت چند مورد و کمی وقت میتوانید سینک خود مثل روز اول تمیز درخشان نگه دارید.

تمیز کردن سینک به مرور زمان

شما برای اینکه سینک تمیز و با ظرافتی داشته باشید لازم است هر روز آن را شستشو دهید و اما اگه فقط میخواهید در هفته یک بار این کار را انجام دهید به شستشو دقیق و عمیق تری احتیاج دارد.

نیاز شما برای تمیز کردن.

ابزار ها-تجهیزات

اسفنج یا اسکاج های ساینده
برس نرمپارچه میکروفیبر
بطری اسپری
مایع ظرفشویی
جوش شیرین
سرکه سفید
روغن زیتون

دستورالعمل نظافت سینک :

بعد از شستشو ظروف های کثیف ، سینک را با آب داغ مناسب بشورید.میتوانید آب داغ را در بطری اسپری یا فنجان پر از آب داغ استفاده کنید تا همه ذرات باقی مانده غذا روی سطح سینک به سمت تخلیه سینک هدایت شود.

تمیز کردن سریع سینک سینک ظرفشویی استیل

شما با کمک یک اسفنج یا پارچه غیر ساینده چند قطره را روی پارچه یا اسفنج خود بریزید ، و از اسفنج حاوی مایع ظرفشویی برای رفع کردن لک های باقی مانده غذا بر روی سینک استفاده کنید و یک بار دیگر سطوح سینک ظرفشویی را بشویید.

با اره میکروفیبر خشک کنید.

یکی از روش های موثر درخشان نگه داشتن سینک خشک کردن کامل آن پس از هر استفاده است.شما میتوانید از ارچه میکروفیبر برای خشک کردن سریع سینک استفاده کنید زیرا پرز ندارد و آب را به خوبی جذب میکند.

نظافت هفتگی عمیق تر

شما میتوانید با استفاده از اسپری شیر آب یا یک فنجان آب داغ از قسمت های بالایی سینک شروع شده و تا قسمت پایینی و باقی مانده را بشویید.شنا برای شستشو شیر از پارجه ای مرطوب استفاده کنید.

با جوش شیرین پاک کنید

روی تمام سطح سینک و همچنین شیر را جوش شیرین بپاشید زیرا جوش شیرین باعث تمیزی و پاک شدن باقی مانده غذای چسبیده بر روی سینک می شود و سینک را از چربی ها پاک میکند جوش شیرین همچنان فواید دارد و میتواند بوی بد داخل سینک را از بین ببرد.

سینک ظرفشویی را بشویید

برای تمیز کردن سینک شما میتوانید از برس نرم اسکاج و اسفنج استفاده کنید همچنین برای تمیز کلن لبه های سینک و کناره های شیر میتوانید از مسواک کهنه استفاده نمایید.توجه داشته باشی که دهانه تخلیه سینک را حتما تمیز کنید.

هشدار !

هرگز از برس های مفتولی استفاده نکنید زیرا باعث خراش هایی می شود و سبب زنگ زدن سینک شود.

با سرکه و جوش شیرین اسپری کنید

پس از مالش کامل سینک با جوش شیرین سرکه سفید(از سرکه سیب هم میتوان استفاده کرد) را به صورت اسپری بر روی سینک بزنید.بعد از این کار شما با واکنش هایی به صورت کف مواجه میشید که نگرانی ندارد این کار باعث از بین رفتن رسوب های(شامل لکه و رگه های روی سینک می شود) و هیچ آسیبی به سینک وارد نمیکند بعد از تمام شدن واکنش های روی سینک آن را به خوبی با آب بشویید.

از بین بردن لکه های سخت

برای از بین بردن زنگ زدگی و سایر لکه های سخت میتوانید از یک چهارم فنجان خمیر بی کربنات پتاسیم و یک فنجان سرکه سفید استفاده کرد.خمیر را بر روی محل لکه بمالید و آن را با یک اسفنج مالش دهید اجازه دهید به مدت ۵ دقیقه بماند و سپس آن را به خوبی با آب بشویید.
وقتی سینک ظرفشویی به خوبی خشک شد چند قطره روغن زیتون یا روغن نارگیل را زوی آن بمالید.

سینک های ظرفشویی اخوان در فروشگاه اینترنتی کالامبیا :

سینک اخوان توکار ۱۱۰

سینک اخوان توکار ۱۰۹

سینک اخوان توکار ۱۰۸

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید