مقالات آموزشی

اشتباهات رایج استفاده از فر

اشتباهات رایج استفاده از فر

در این مقاله راجع به اشتباهات رایج استفاده از فر خواهیم پرداخت . اگر شما به طور اصولی از فر آشپزخانه خود استفاده ننمایید قطعا این وسیله بسیار کاربردی نقش دکوری پیدا خواهد نمود. برای اینکه در آشپزی‌ها به مشکلات کمتری برخورد نمایید، برخی از اشتباهات رایج را برای شما بازگو خواهیم بود .

1 – قرار دادن غذاهای چرب نزدیک منبع حرارتی

چربی اشتعال زا است. قرار دادن چربی نزدیک منبع حرارتی یک اشتباه است. چرا که به راحتی جرقه می‌زند و باعث ایجاد آتش‌سوزی می‌شود. این اشتعال حتما نیاز به تماس مستقیم ندارد و حتی فاصله‌ای 5 سانتی‌متری هم می‌تواند جرقه بزند. اگر غذای چرب می‌پزید که میزان روغن آن زیاد است. در اولین حرکت آن را روی درجه خیلی کم قرار دهید و یا از ظرف‌هایی با لبه‌های بلندتر استفاده کنید تا امکان تماس بخارات روغن و آتش به کمترین حد ممکن ممکن برسد.

2 – درب فر را خیلی زیاد باز می‌کنید

هر بار که درب فر را برای کنترل پخته‌شدن غذایتان باز می‌کنید، باعث می‌شوید هوای گرم خارج شود و دمای فر کاهش یابد. نه‌ تنها بازکردن زیاد درب فر فرآیند پخت را کند می‌کند ، ( مصرف انرژی را بالاتر میبرد)  بلکه به خاطر این حرکت ناگهانی، غذاهای تردتر ممکن است از هم بپاشد و فروبریزد. لطفی در حق خود بکنید و از چراغ فر برای کنترل غذای در حال پخت استفاده کنید ، و اگر فرتان چراغ ندارد ، تا زمان چرخاندن سینی منتظر بمانید.

اشتباهات رایج استفاده از فر

3 – استفاده نکردن از زمان سنج فر توکار

یکی دیگر از اشتباهاتی که درباره فر توکار رایج است ، عدم استفاده از زمان سنج فر توکار می باشد. برخی از افراد عادت دارند غذا را به صورت مداوم نگاه می کنند تا متوجه اتمام زمان پخت شوند.

اگر استرس سوختن غذا سبب می شود که از تایمر استفاده نکنید ، می توانید زمان سنج را روی حداقل زمان پخت تنظیم کنید. اگر خرابی تایمر فر سبب شده است که از تایمر استفاده نکنید ، حتماً به تعمیر فرتوکارخود اقدام نمایید. استفاده از تایمر در بهبود کیفیت پخت غذا اثرگذار است. باز و بسته کردن های متوالی درب فر ، موجب پخت نامطلوب غذا می شود.

اشتباهات رایج استفاده از فر - فروشگاه اینترنتی کالامبیا

4 – به اندازه‌ی کافی فر را تمیز نمی‌ کنید

حتما توجه فرمایید که تمیز کردن فر توکار  باعث کارکرد مطلوبتر دستگاه در مدت زمان بالاتر را فراهم مینماید مقداری مایع ظرفشویی، جوش شیرین و سرکه در تمیز کردن فرتان تأثیر بسزایی خواهد داشت. مخلوطی از یک و نیم فنجان جوش شیرین، نیم فنجان مایع ظرفشویی و یک چهارم فنجان سرکه سفید را با استفاده از پارچه‌ای تمیز روی سطوح داخلی فرِ خالی بمالید.

اشتباهات رایج استفاده از فر - فروشگاه اینترنتی کالامبیا

5 – عدم استفاده از ورق پخت 

اشتباه بسیار رایج در آشپزخانه و استفاده از فر گازی، قرار ندادن ورق پخت زیر غذا، برای جلوگیری از ریخته شدن غذا روی سطح فرگاز است. پیتزا، کیک‌ها، غذاها و مواردی از این دست باید قطعا چنین ورقی داشته باشند چون همیشه مقداری از آن‌ها بیرون می‌ریزد. این ورقه از ریخته شدن مایعات به صورت مستقیم روی فر هم جلوگیری می‌کنند.

نکته مهم دیگر درباره‌ی ورق پخت این است که اجاق شما همیه تمیز می‌ماند چرا که این ورقه کاملا از آن محافظت می‌کند. در ضمن می‌توانید این ورق را هر از چند گاهی عوض کنید تا هر بار به بهترین نحو ممکن از آن استفاده کنید.

6 – در زمان پخت، سینی فرتان را نمی‌چرخانید

اگر سینی در حال پخت را در داخل فر نمی‌چرخانید، کار اشتباهی انجام می‌دهید. باور کنید یا نه، برخی از بخش‌های فر توکار، به‌خصوص جلو و بالای فر، از بقیه جاها داغ‌ تر می‌شود؛ بنابراین، اگر سینی را حداقل یک بار در طول فرآیند پخت از جلو به عقب (و از قفسه بالا به پایین) نچرخانید، این احتمال وجود دارد که همه جای غذا به شکل یکنواخت پخته نشود. البته در فر های توکار و مبله جدید فن تنظیم کننده درجه حرارتی قرار دارد که هوای گرم را درون دستگاه میچرخاند ولی چرخاندن سینی در اکثر غذاها لازم میباشد.

مقالات مرتبط با اشتباهات رایج استفاده از فر : 

فر توکار را بهتر بشناسیم

3.9/5 - (22 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید