مقالات آموزشی

گاز رومیزی شیشه ای بهتر است یا استیل ؟

- فروشگاه اینترنتی کالامبیا

گاز رومیزی جزو لوازم آشپزخانه ای است که خیلی زیاد با آن سر و کار داریم و از اهمیت بالایی برخوردار است. ما در روز دو وعده غذایی داریم که با گاز آن را درست میکنیم پس این نشان دهنده آن است که در طول روز با اجاق گاز سر و کار داریم. پس باید برای تهیه یک اجاق گاز وقت بگذاریم و تحقیق انجام دهیم تا یک انتخاب درست و مناسب داشته باشیم.

اجاق گازهای رومیزی از تنوع بالایی برخوردارند و از استیل یا شیشه و یا ترکیبی از هر دوی آنها ساخته میشوند. حال این سوال پیش می آید که گاز رومیزی شیشه ای مناسب تر و بهتر است یا گاز رومیزی استیل؟

برای بررسی دقیق تر این موضوع باید از ویژگی های هر یک اطلاع داشته باشیم. در ادامه با ما باشید تا شما را در جهت انتخاب درست راهنمایی کنیم.

- فروشگاه اینترنتی کالامبیا

گاز رومیزی شیشه ای

گاز رومیزی شیشه ای که جنس شیشه آن سکوریت میباشد که در برابر ضربه و حرارت مقاومت بالایی دارد. شاید با شنیدن اسم شیشه فکرتان به این سمت برود که ضعیف و شکننده هستند و انتخاب مناسبی نیست ولی شیشه های اجاق گاز دوام بالایی دارد. این گازها دارای فندک الکتریکی میباشند که روشن کردن شعله ها را آسان تر کرده است. این مدل گاز رومیزی از لحاظ دکوراسیون جزو زیباترین و متنوع ترین ها به حساب می آیند که باعث استقبال زیاد مشتریان شده است و باطبع گاز رومیزی از جنس شیشه به مراقبت نیاز دارد و باید یک سری نکات را مانند کشیدن قابلمه بر روی آن ، خط و خش انداختن بر روی آن و… را رعایت کرد.

مقاله پیشنهادی : روش های تمیز کردن فیلتر هود آشپزخانه

- فروشگاه اینترنتی کالامبیا

گاز رومیزی استیل

گاز رومیزی استیل هم همانطور که از اسمش پیداست صفحه آن از استیل میباشد که از مقاومت بالایی برخوردار است و بسیار محکم است. این گازها معمولا 5 شعله میباشند که شعله وسط آن پلوپز میباشد. شاید این گازها از لحاظ زیبایی و تنوع به پای گازهای رومیزی شیشه ای نرسند اما دوام بالای آنها و عمر زیادشان باعث شده طرفداران خاص خودشان را داشته باشند. این مدل همچنین دارای ترموکوپل و فندک الکتریکی میباشد و مشکلی بابت روشن کردن شعله ها وجود ندارد.

- فروشگاه اینترنتی کالامبیا

تفاوت گاز رومیزی شیشه ای و استیل

بعد از اینکه یک تعریف خلاصه از هر دو مدل داشتیم حال به بررسی تفاوت های بین آنها میپردازیم:

  • گاز رومیزی استیل به راحتی کثیف نمیشود و گاز شیشه ای کثیف میشود ولی در عوض تمیز کردن گاز رومیزی استیل بسیار کار دشوار و سختی است.
  • گازهای رومیزی شیشه ای بسیار شکیل هستند و جذابیت خاصی دارند البته گازهای استیل نیز در این رقابت جا نمانده اند و با تنوع و طراحی های زیبا عرضه میشوند اما خب تنوع گازهای شیشه ای بیشتر است.
  • دوام و ماندگاری گازهای استیل بسیار بالاتر و بیشتر است به خصوص وقتی بدنه گاز استیل ضد زنگ باشد در این صورت سال ها برای شما کار میکند و عملکرد خوبی دارد. همانطور که در بالاتر گفتیم گازهای شیشه ای هم از جنس شیشه سکوریت مقاوم میباشد.
  • چدن های گاز شیشه ای بسیار جمع و جور تر نسبت به گاز استیل میباشد.

مقاله پیشنهادی : نکاتی برای افزایش طول عمر اجاق گاز

نتیجه گیری

با توجه به ویژگی هایی که گفته شد و بررسی هایی که انجام شد نمیتوان به صورت دقیق گفت کدام یک بهتر از دیگری است. چون هر کدام یک سری مزایا و معایبی دارند که باید با توجه به نیازهای خود آن ها را بررسی و بهترین گزینه را برای خودمان انتخاب کنیم. در کل انتخاب جنس گاز رومیزی بستگی به سلیقه شما و شرایط شما دارد که فروشگاه اینترنتی کالامبیا در این انتخاب به شما کمک خواهد کرد.

3.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید