مقالات آموزشی

ریل تلسکوپی چیست ؟

ریل تلسکوپی

ریل تلسکوپی چیست ؟

امروزه با افزایش فعالیت افراد جامعه در محیط بیرون از خانه و همچنین درگیری آن ها با تخصص و کارشان، نیاز به استفاده از کالا و محصولات مدرن و باکیفیت بیش از گذشته احساس می شود. نداشتن فرصت کافی یا انرژی لازم برای تهیه یک غذای خوش طعم و مغذی از جمله دغدغۀ این روزهای افراد فعال جامعه می باشد که بسیاری به همین جهت، خرید یا سفارش غذای آماده را بیشتر می پسندند.

اما همه ما به خوبی می دانیم که، غذاهای آماده به مرور زمان ممکن است دستگاه گوارش و سیستم ایمنی بدن را به سمت و سوی  مشکلات گوارشی و بیماری بِکِشانند. به همین دلیل، تولیدکنندگان لوازم خانگی برای حل این معظل، تصمیم به تولید محصول استاندارد و کاربردی مانند فر توکار را گرفتند. مهمترین و برجسته‌ترین ویژگی فر آشپزخانه، تهیه و پخت غذای لذیذ در کمترین زمان و با صرف انرژی کم می باشد.

در حال حاضر، میزان تنوع فر در بازار فروش زیاد است و باید هنگام خرید از تمام قابلیت ها و ویژگی های یک فر توکار خوب آگاه باشید تا در نهایت تصمیم درست و دقیقی، برای انتخاب یک فر آشپزخانه بگیرید.

ریل تلسکوپی

اگر شما هم قصد خرید فر توکار را داشته باشید با بسیاری اصطلاحات برخورد خواهید نمود که یکی از این اصلاحات ریل تلسکوپی ( شلف تلسکوپی )  خواهد داشت. در این نوشته سعی خواهیم کرد که این قطعه را برای شما معرفی نماییم.  شاید تعجب کنید ولی اغلب خانم ها روزی چند بار در کابینت آشپزخانه و یا کشو دراور این وسیله کار کرده اند که یک نوار فلزی در اغلب کشو های کابینت در طرفین قرار دارد که مقداری ساچمه فلزی هم در آن است.

این قطعه فلزی باز و بسته کردن کشو را بسیار آسان تر و روانتر خواهد نمود.

مزایای استفاده از ریل تلسکوپی

به‌طور کلی از مهم‌ترین مزایای ریل‌های تلسکوپی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

استفاده‌ی بهینه از فضا‌‌ی داخل فر‌های توکار

از زمانی که استفاده از ریل تلسکوپی در فر‌های برقی و گازی مرسوم شده، تعداد سینی‌های فر افزایش یافته است. طراحان این فر‌ها توانسته‌اند در هر جای فر که نیاز باشد، سینی قرار دهند. در این فر‌ها انتقال کامل سینی توسط ریل تلسکوپی به بیرون بسیار راحت است. از طرفی قرار دادن غذا‌های مختلف در جا‌های مناسب فر، از نظر دست‌یابی به حرارت توسط ریل تلسکوپی، امکان‌پذیر شده است.گروه تیک مفتخر است تا تمام اطلاعات مورد نیاز ریل کمد دیواری را در اختیار شما قرار دهد.

 

مقاله پیشنهادی : آموزش جرمگیری چدن اجاق گاز

 

دوام ‏زیاد در برابر حرارت

در فر‌های توکار بعضی غذا‌ها باید نزدیک به حرارت بالایی باشند و بعضی دیگر باید به حرارت پایینی نزدیک باشند. ریل تلسکوپی باید از نظر دوام و مقاومت، طوری ساخته شود که در حرارت بالا و پایین به‌خوبی کار کند. ریل تلسکوپی از قطعات نسوز و مقاوم در برابر حرارت ساخته می‌شود.

عملکرد آسان

با استفاده از ساچمه در ریل تلسکوپی، امکان حرکت کشو‌های سنگین به آسانی امکان‌پذیر است. ریل تلسکوپی کار را برای حرکت کشو‌های کابینت‌ها و کمد دیواری‌ها آسان می‌کند. عملکرد آسان ریل تلسکوپی به‌ویژه در انواع فر‌های توکار هنگام پخت غذا‌های پرحجم، سنگین و داغ، کاملاً محسوس است.

تحمل وزن زیاد

ساختمان ریل تلسکوپی به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند روی ساچمه‌ها، به‌راحتی حرکت کند. یکی از مزایای استفاده از ریل تلسکوپی، جنس آن است. ریل تلسکوپی از مواد مقاوم، نشکن و سخت ساخته شده است. از این رو قادر است وزن‌های سنگین را تحمل کند. شما می‌توانید بدون ترس از خم شدن و شکستن ریل تلسکوپی، سینی فر را بیرون کشیده و ظروف سنگین و داغ غذا را به آن منتقل یا از آن خارج کنید.

امکان نظافت آسان

در گذشته فر‌ها دارا‌ی سینی‌هایی بودند که به آسانی از فر خارج نمی‌شدند و تمیز کردن آن‌ها کار بسیار مشکلی بود. امروزه به‌علت استفاده از ریل تلسکوپی در فر‌های توکار، به‌دلیل بیرون آمدن آسان سینی‌های فر، می‌توان به‌راحتی این سینی‌ها را تمیز کرد.

برای نظافت سینی‌های فر توکار کافی است توسط ریل تلسکوپی، تا آخرین حد ممکن سینی را بیرون آورده و تکه‌های غذا‌ی داخل آن را تمیز کنید. البته باید دقت کنید که در هنگام تمیز کردن، ریل تلسکوپی نباید توسط اشیائی مانند چاقو، خراشیده شود. از طرفی نباید از موادی که خاصیت اسیدی دارند و امکان دارد که به ریل‌ها آسیب بزنند، استفاده نمایید.

telescopic rail oven

آشپزی آسان

یکی از فواید ریل تلسکوپی در فر‌های توکار این است که آشپزی توسط آن آسان می‌شود. شما می‌توانید غذا‌ی خود را در هر قسمتی از فر که می‌خواهید، قرار دهید و هنگام برداشتن غذا لازم نیست دست خود را داخل فر با حرارت بالا، قرار دهید. کافی است توسط ریل تلسکوپی سینی فر را به سمت خود بکشید و غذا را از روی آن به‌راحتی بردارید.

ریلهای تلسکوپی به کار رفته در فرهای توکار اصولا در یک الی دو طبقه قرار میگیرد و از قطعات نسوز و مقاوم در برابر حرارت ساخته شده اند. ریل های تلسکوپی بسته به نوع و کیفیت به کار رفته تا 50 کیلو گرم وزن را میتواند تحمل نماید .

حتما به خاطر داشته باشید اگر فر شما دارای این مدل ریل است هنگام نظافت فضای داخلی فر، ریل ها به صورت کامل خارج کرده و خرده های غذا را از بین ریل ها خارج نمایید تا عمر آنها چند برابر شود و همچنین این کار میتواند فرایند نظافت را به مراتب راحت تر میکنند. اگر هم فر شما این قطعه رو نداره اصلا نگران نباشید همانطور که در این نوشته ذکر شده کار خیلی خاصی را قرار نیست برای شما انجام دهد. امیدواریم این نوشته توانسته باشد برای شما مفید واقع شده باشد

امتیاز به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید