مقالات آموزشی

میت پراب چیست

میت پراب چیست

میت پراب چیست

سنسور میت پراب – Meat probe شاید در زمان خرید فر با این عنوان زیاد برخورد نموده باشید. ما در اینجا سعی خواهیم نمود تا شمارو بیشتر با این سنسور آشنا نماییم.

میت پراب معمولا در فر های برقی موجود میباشد. سنسور پخت غذا یا میت پراب برای پخت گوشت قرمز، گوشت مرغ و ماهی مورد استفاده قرار می گیرد. میت پراب در ترجمه تحت الفضلی آن میله گوشت میباشد. در استفاده از فر یکی از مهمترین نکاتی که برای ما مهم است ، که مرغ یا گوشت درون فر مغز پخت شده است یا خیر . و چه زمانی میتوانیم آن را از فر خارج کنیم ، یا حتی اگر یادمان رفت که غذایمان را از فر خارج کنیم .هیچ سرآشپزی علاقه ندارد که هنگام صرف شام یا ناهار با غذای خام و یا سوخته مواجه شود .

میت پراب

برندهایی که میت پراب دارند

محصولاتی که دارای میت پراب هستند و در فروشگاه ریمود عرضه شده اند عبارتند از :

فر توکار آلتون ، فر توکار آریستون و فر توکار پالرمو ، که این محصولات جزو پرفروش ترین و با کیفیت ترین فر های بازار بشمار می آیند.

شما می توانید هر یک از محصولات را با توجه به نیازتان ، از فروشگاه کالامبیا سفارش دهید و خریداری نمایید.

استفاده از این سنسور در فر توکار به این ترتیب است که ابتدا نوک تیز فلزی را داخل غذا فرو برده به طوری که نوک سنسور در مرکز مواد غذایی قرار گیرد. سپس سر دیگر سنسور که دارای فیش می باشد را داخل سوکت مخصوص که در بدنه فر تعبیه شده است قرار می دهید.( دما بر روی صفحه، نمایش داده می شود.) جنس این سنسور از سیلیکون نسوز می باشد و تحمل دمایی این سنسور تا 300 درجه سانتیگراد است.

 

مقاله پیشنهادی : ریل تلسکوپی چیست ؟

 

میت پراب مدتیست که به یکی از آپشن های ضروری فر های آشپزخانه تبدیل شده و نبود این حسگر فقط در فر های ارزان قیمت بازار میتوان دید . و بسیاری از فر هایی که در رده لوکس و میان رده هستند معمولا محهز به حسگر پخت گوشت نیز هستند .

یک نکته بسیار مهم هم عرض نماییم که اگر شما میخواهید بر روی فر توکار خریداری شده حتما این سنسور باشد در برندی مثل اخوان با توجه به قرار گیری ورودی این سنسور در بین درب و با توجه به اینکه در زمان استفاده حتما باید درب باز بماند . پیشنهاد میکنم فر توکار اخوان خرید ننمایید.

به طور کلی به سنسورهای تست که به صورت تماسی، گیره ای، نفوذی و سطحی مورد استفاده قرار میگیرند پراب گفته میشود. پراب تست دستگاه یا سنسور فیزیکی است که برای متصل کردن تجهیزات تست الکترونیکی به یک دستگاه زیر تست استفاده می شود، دامنه پراب های تست از دستگاه ها و کابل های خیلی ساده تا پراب های پیچیده و پیشرفته و گران قیمت است.

meat probe

انواع خاص پراب ها شامل: پراب های تست، پراب های اسیلوسکوپ، پراب های جریان، پراب های دما و رطوبت است. یک پراب تست معمولا با عنوان Test Lead در بازار عرضه می شود که شامل پروب یا کاوشگر، کابل و کانکتورهای انتهایی هستند.

به نظر تیم کارشناسی کالامبیا ، حسگر پخت گوشت می تواند به ارتقاء کیفیت آشپزی کمک کند.

به این نکته توجه کنید که فرهایی که دارای حسگر پخت گوشت هستند قیمت بالاتری نسبت به سایر فرها دارند.

در زیر می توانید محصولاتی که دارای حسگر پخت گوشت هستند را مشاهده کنید.

امتیاز به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید