مقالات آموزشی

بهترین هودهای آشپزخانه

- فروشگاه اینترنتی کالامبیا

اگر شما فردی هستید که به آشپزخانه خود اهمیت میدهید و تمیزی آشپزخانه که یکی از مکان های مهم خانه و به اصطلاح قلب خانه میباشد هستید پس به بوی نامطبوع غذا در هنگام پخت نیز حساس هستید و باید یک هود خوب با کیفیت بالا برای آشپزخانه خود تهیه کنید تا مکش خوبی داشته باشد و نگذارد بوی بد در خانه بپیچد.

در ادامه مقاله با بررسی ویژگی های یک هود خوب و برندهای معتبر آن میپردازیم.

هودها را میتوان به چند دسته تقسیم بندی کرد :

هود مورب :

که یکی از پرطرفدارترین هودها میباشد. طراحی این نوع به گونه ای است که دارای زاویه میباشد و همین طراحی باعث شده جذابیت آن بیشتر شود. این مدل هودها در انواع مدل و قیمت در بازار موجود میباشد و برندهای معتبری در تقابل با یکدیگر هستند.

هود شومینه ای : این نوع هودها صاف میباشند یعنی موازی با اجاق گاز قرار میگیرند و برای افرادی که به دنبال یک طرح خاص و جذاب میگردند مناسب میباشد.

- فروشگاه اینترنتی کالامبیا

هود مخفی :

این هودها اخیرا طرفداران زیادی پیدا کرده است و طراحی آن که کوچک است و اصلا دیده نمیشود باعث شده مشتریان تقاضای زیادی برای آن کنند.

- فروشگاه اینترنتی کالامبیا

هود جزیره :

این مدل هودها بسیار خاص و شکیل میباشند و مناسب آشپزخانه هایی است که وسط آشپزخانه اجاق گاز آنها قرار دارد و از سقف آویزان میشود. هودهای جزیره در انواع مختلفی در بازار موجود میباشد.

- فروشگاه اینترنتی کالامبیا

هود زیرکابینتی :

این مدل هود نیز زیبایی خاص خود را دارد و درست زیر کابینت و بالای اجاق گاز شما نصب میشود. این هودها نیز طرفداران خاص خود را دارند.

- فروشگاه اینترنتی کالامبیا

ویژگی های یک هود خوب

معیارهای متفاوتی برای معرفی یک هود خوب و با کیفیت وجود دارد که در هنگام خرید باید به آن توجه کرد. در اینجا باهم به بررسی چند مورد میپردازیم.

طراحی و ظاهر هود  : ظاهر هود بستگی به سلیقه مشتری دارد که چه مدل هودی میخواهد داشته باشد؟ هودهای مورب و جزیره جزو زیباترین مدلهای هود آشپزخانه میباشد.

قدرت مکش

این مورد یکی از مهمترین عواملی است که باید به آن توجه ویژه کرد. هرچه قدرت مکش هود بیشتر باشد مدت زمان زودتری بوی نامطبوع پخت غذا را جذب میکند. البته باید به این نکته توجه کرد که علاوه بر قدرت مکش نوع و تعداد فیلتر نیز در جذب بوی بد غذا نیز موثر است.

میزان صدای موتور

بعد از ویژگی قدرت مکش، میزان صدای موتور نیز در انتخاب هود موثر است. چون صدای زیاد هود باعث اذیت شدن افراد خانواده میشود و ممکن است به دلیل اینکه صدای بالای آن باعث اذیت شدن میشود هود را روشن نکنیم و بوی نامطبوع در خانه ماندگار شود.

فیلتر هود

عامل اصلی در مکش مناسب و دفع بو جنس و تعداد فیلترهای استفاده شده در هود میباشد. فیلترها به 3 دسته آلومینیومی ، الیافی و ذغالی تقسیم میشوند. فیلترهای ذغالی مناسب جاهایی هستند که خروجی هوا ندارند و از این فیلتر استفاده میکنند.

بهترین برندهای هود آشپزخانه

هود کن

هودهای کن یکی از بهترین و با کیفیت ترین هودهای حال حاضر بازار میباشد. این شرکت انواع هودهای مخفی ، مورب ، جزیره و زیرکابینتی را تولید میکند. هود های آرتیما 2 ، آرتیما 7 ، آرتیما 9 ، اطلس ، آرتیما 5 ، آرتیما 6 و… از پرفروش ترین هودهای کن به حساب می آید.

برای مشاهده هود های کن کلیک کنید …

- فروشگاه اینترنتی کالامبیا

هود آلتون

شرکت آلتون نیز در تولید هود بسیار عالی عمل کرده است و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. تنوع هود در این برند نیز بسیار بالا میباشد. هود های H607 ،  H603 ، H315 و… از هودهای زیبا و با کیفیت آلتون میباشد.

برای مشاهده هود های آلتون کلیک کنید …

هود اخوان

شرکت اخوان یکی از قدیمی ترین برندهای ایرانی میباشد که با بیش از 50 سال سابقه در تولید لوازم آشپزخانه توانسته اعتماد مشتریان را به خود جلب کند. هودهای اخوان به نسبت بقیه تنوع بسیار بالا و مدلهای زیادی دارد و انواع هودهای مخفی ، مورب ، شومینه ای و… را دارد. هود های H64 ، H63 ، H89 و… از پرطرفدارترین هودهای اخوان میباشد.

برای مشاهده هود های اخوان کلیک کنید …

- فروشگاه اینترنتی کالامبیا

هود استیل البرز

هودهای استیل البرز در طرح ها و رنگهای مختلف تولید میشود. نکته جالب توجه در مورد برند استیل البرز این است که در عین کیفیت مناسب و بالای محصولات از لحاظ قیمت و بحث اقتصادی مناسب افرادی است که نمیخواهند هزینه زیادی برای لوازم آشپزخانه خود کنند و نسبت به سایرین قیمت ارزانتری دارد.

هود های SA507 ، SA115 ، SA505 ، SA432 ، SA461 و… جزو پرفروشترین محصولات استیل البرز میباشد.

برای مشاهده هود های استیل البرز کلیک کنید …

- فروشگاه اینترنتی کالامبیا

هود بیمکث

برند بیمکث نیز توانسته در سال های اخیر برای خود اعتبار زیادی جمع کند و محصولات آن دارای کیفیت بالایی میباشد. نمونه های مختلف و و تنوع بالای هودهای بیمکث باعث شده که طرفداران زیادی پیدا کند و از امکانات بالایی برخوردار است.

هودهای 2051 ، 2032 ، 2048 ، 2010 ، 2068 و… از هودهای با کیفیت و پرطرفدار بیمکث به حساب می آید.

برای مشاهده هود های بیمکث کلیک کنید …

- فروشگاه اینترنتی کالامبیا

هود میلان

هودهایی میلان یکی از اقتصادی ترین هودهای حال حاضر بازار میباشد. این برند توانسته با یک کیفیت مناسب و بالا قیمتهای ارزان و بسیار خوبی ارائه دهد. هودهای ارزان قیمت این برند عبارت است از : آراد 3000 ، آراد 3001 ، آدرینا ، آرتین ، سینا و…

برای مشاهده هود های میلان کلیک کنید …

- فروشگاه اینترنتی کالامبیا

امتیاز به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید