مقالات آموزشی

چند پیشنهاد برای بهینه سازی فضای آشپزخانه

چند پیشنهاد برای بهینه سازی فضای آشپزخانه - فروشگاه اینترنتی کالامبیا

چند پیشنهاد برای بهینه سازی فضای آشپزخانه

در این مقاله قصد داریم چند ایده برای بهینه سازی فضای آشپزخانه را به شما پیشنهاد بدهیم. زیرا با افزایش جمعیت، زندگی در آپارتمان‌ها بسیار طرفدار پیدا کرده است. معمولا این آپارتمان‌ها آشپزخانه های کوچکی را در دل خود جا داده اند. بنابراین با دکوراسیون مناسب کوچک بودن آشپزخانه حس نمی‌شود.

طراحان و گروهان ساختمان سازیبا رعایت نکات بهینه سازی فضای آشپزخانه به یک طراحی عالی دست پیدا می‌کنند. شما با رعایت این نکات یک آشپزخانه زیبا خواهید داشت.

1: از رنگ های روشن و خنثی استفاده کنید

رنگ سفید بسیار بر بزرگنمایی فضای آشپزخانه تاثیر دارد، شما می‌توانید با استفاده از رنگ های سفید یا خنثی در رنگ کابینت، دیوار و.. بسیار فضای مثبتی را در آشپزخانه ایجاد کنید.

چند پیشنهاد برای بهینه سازی فضای آشپزخانه - فروشگاه اینترنتی کالامبیا

 2: از وسایل بزرگ و جاگیر استفاده نکنید

با رعایت این نکته بزرگترین قدم را برای بهینه سازی فضای آشپزخانه برداشته اید. زیرا یکی از بزرگترین اشتباهات در دکوراسیون آشپزخانه، استفاده از وسایل خیلی بزرگ و جاگیر مثل اجاق گاز معمولی، یخچال با ارتفاع زیاد، میز ناهار خوری بزرگ، ماشین ظرفشویی با ظرفیت بالا و.. است. استفاده از وسایل با تناسب ایده‌آل مهمترین اقدام شما خواهد بود.

3: استفاده از تجهیزات ست آشپزخانه

شلوغ و یکدست نبودن آشپزخانه بسیار فضای منفی ایجاد می‌کند، استفاده از هود و اجاق گاز رومیزی ست یکی از هوشمندانه‌ ترین تصمیمات  شما خواهد بود، هود و اجاق گاز صفحه ای ست بسیار بر نگاه بیننده تاثیر دارد و یک آشپزخانه مدرن برای شما به ارمغان می‌آورد.

 

هود میلان مدل صدرا سفید

شما میتوانید برای مشاهده هودهای آشپزخانه به لینک زیر مراجعه کنید.

4: از کابینت با درب مخفی استفاده کنید

استفاده از کابینت با درب مخفی علاوه بر کوچک بودن نسبت به کابینت های قدیمی، بسیار مدرن و مینیمال هستند و با استفاده از آن یک آشپزخانه با کلاس خواهید داشت. با استفاده از  این نوع کابینت در آشپزخانه به یک آشپزخانه بهینه دست خواهید یافت.

5: هرگز تمام کف آشپزخانه را فرش نکنید

یکی از رایج ترین اشتباه ایرانی‌ها در دکوراسیون آشپزخانه فرش کردن کامل آن است. این کار سبب می‌شود آشپزخانه شما کوچکتر از آن که هست به نظر برسد.

6: از نورپردازی آشپزخانه غافل نشوید

استفاده از چراغ زیر کابینت ها و نور مناسب به دلیل ایجاد سایه روشن باعث بزرگنمایی فضای شما می‌شود. همچنین انتخاب درست نورپردازی آشپزخانه شما را بسیار لاکچری می‌کند.

چند پیشنهاد برای بهینه سازی فضای آشپزخانه - فروشگاه اینترنتی کالامبیا

7: از معجزه لوازم آشپزخانه توکار غافل نشوید

استفاده از اجاق گاز رومیزی برای تمامی آشپزخانه ها یک امر ضروری می‌باشد، با استفاده از اجاق گاز رومیزی، فر توکار، هود آشپزخانه و.. یک فضای عالی و مثبت ایجاد می‌شود و می‌توانید از تمامی فضای کابینت ها بهره‌مند شوید.

چند پیشنهاد برای بهینه سازی فضای آشپزخانه - فروشگاه اینترنتی کالامبیا

اجاق گازهای رومیزی کالامبیا یکی از پرطرفدارترین لوازم آشپزخانه توکار در سال اخیر بوده است. پیشنهاد میکنیم سری به این دسته بندی در کالامبیا بزنید!

8: در آشپزخانه آینه نصب کنید

آینه به دلیل انعکاس نور و تصویر، بسیار بر بزرگ نشان دادن آشپزخانه شما تاثیر دارد. همچنین آینه در دکوراسیون نقش مهمی دارد. با بهره گیری از سلیقه و خلاقیت خود یک آشپزخانه زیبا خواهید داشت.

9: از لوستر و چراغ بلند استفاده کنید

استفاده از چراغ  های بلند یکی از نقاط قوت آشپزخانه های کوچک است. همچنین اگر قصد استفاده از لوستر را دارید، حتما از لوسترهای کوچک و ساده از استفاده کنید.

10: استفاده از گل های طبیعی بسیار نقش مهمی دارد

گل و گیاه سرشار از حس تازگی و انرژی مثبت هستند، ترکیب رنگ گیاهان طبیعی و نور طبیعی باعث بزرگنمایی آشپزخانه شما می‌شود. با گیاهان آشپزخانه سرشار از حس زندگی خواهد شد.

11: حداقل از ترکیب دو رنگ استفاده کنید

رنگ ها نقش کلیدی را در بزرگنمایی فضای شما ایجاد می‌کند. اما استفاده بیش از حد و نا به جا از آنها بسیار تاثیر منفی خواهد داشت. حداقل از ترکیب دو رنگ دلخواه مانند سفید و مشکی، خاکستری و مشکی، سفید و آبی و… استفاده کنید و یک آشپزخانه جذاب داشته باشید.

چند پیشنهاد برای بهینه سازی فضای آشپزخانه - فروشگاه اینترنتی کالامبیا

12: از وسایل استیل استفاده کنید

کالاهای استیل به دلیل انعکاس نور تاثیر بسزایی در بزرگنمایی فضای شما دارد، سعی کنید هنگام خرید گاز رومیزی، یخچال، ماشین لباسشویی و… مدل استیل را انتخاب کنید.

13: از چیدمان‌های عمودی استفاده کنید

چیدمان های عمودی حداقل فضای ممکن را اشغال می‌کنند وباعث خطای دید می‌شود. همچنین در آشپزخانه های کوچک بسیار کاربردی هستند.

14: از میزناهارخوری استفاده نکنید

میز ناهارخوری در آشپزخانه بسیار جاگیر و غیرضروری است. شما می‌توانید از صندلی های اپن و پایه بلند استفاده کنید و یک فضای مثبت و زیبا ایجاد کنید.

15: جذابیت آشپزخانه با کاغذ دیواری

کاغذ دیواری از رنگ کردن دیوارها کم هزینه تر و کم دردسرتر است. همچنین اگر به داشتن نقش و نگار روی دیوار آشپزخانه علاقه دارید حتما از کاغذ دیواری استفاده کنید.

آشپزخانه کوچک محدودیت نیست

آشپزخانه قلب خانه شما است، زیرا زمان زیادی را در آن سپری می‌کنید. بنابراین کوچک بودن آن بسیار بر روحیه شما تاثیرگذار خواهد بود. شاید شما هم به دلیل پایین بودن متراژ آشپزخانه از دکور کردن آن قطع امید کرده باشید، اما سخت در اشتباه هستید  زیرا با بهینه سازی فضا همچنین انتخاب اجزای مناسب و خلاقیت، زیباترین و دلباز ترین آشپزخانه را خواهید داشت.

چند پیشنهاد برای بهینه سازی فضای آشپزخانه - فروشگاه اینترنتی کالامبیا

نقش کلیدی کالاهای اساسی آشپزخانه

موقع چیدمان آشپزخانه یکی از بزرگترین دغدغه افراد جای گرفتن گاز، فر و یخچال و.. است. راز آشپزخانه کوچک  استفاده از لوازم آشپزخانه توکار است. شما با داشتن گاز رومیزی دیگر نگران جای گرفتن اجاق گاز قدیمی خود را نخواهید داشت.

ارتباط با کالامبیا

جهت اطلاع از مدل ها و شرایط فروش به وبسایت کالامبیا مراجعه کنید و یا با شماره تماس های مجموعه در ارتباط باشید و از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

آشپزخانه مجهز به کمک کالامبیا

کالامبیا یکی از درخشان ترین برند در زمینه تولیدات لوازم آشپزخانه توکار در ایران می‌باشد. همچنین به دلیل موجود داشتن مدل های زیاد هود و اجاق گاز صفحه ای انتخاب های شما زیاد خواهد بود و مجهزترین و مدرن ترین آشپزخانه را خواهید داشت.

معجزه استفاده از وسایل آشپزخانه توکار

مهم نیست متراژ آشپزخانه چقدر باشد، شما با به کارگیری لوازم آشپزخانه توکار یک فضای بی‌نظیر در آشپزخانه خود ایجاد خواهید کرد. استفاده از لوازم توکار اولین قدم شما برای داشتن آشپزخانه مدرن خواهد بود. مجموعه کالامبیا یکی از پیشرو ترین مجموعه ها در زمینه فروش هود و اجاق گاز و سینک ظرفشویی و فر و … در کشور است. جهت اطلاع از تمامی مدل ها، با کارشناسان ما در کالامبیا تماس حاصل فرمایید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید