مقالات آموزشی

تفاوت هود شومینه ای و مورب

تفاوت هود شومینه ای و مورب

تفاوت هود شومینه ای و مورب

هود مورب بخرم یا شومینه ای ؟ در قدیم در آشپزخانه های از فضایی باز در بالای مطبخ استفاده میشد تا هم کیفیت هوا را در خانه بهبود می بخشد ، آشپزخانه شما را خنک تر و تمیزتر می کرد. امروزه با توجه به پیشرفت سریع تکنولوژی در زمینه های مختلف، طراحی و تولید لوازم خانگی هم دستخوش تغییرات زیادی گردیده است به طوری که انتخاب برای ما تا حدی مشکل شده است. هود در چند دسته و طراحی تولید میگردد ولی ما در این بخش سعی خواهیم نمود تا شما را راهنمایی کنیم که هود مورب بهتر است یا شومنیه ای.

این مسئله را با یک سوال شروع خواهیم نمود. کدام هود بهترین مدل برای خرید است ؟ با قطعیت میتوان گفت هیچکدام بهترین نیستند و شما با توجه به نیاز و خواسته خود انتخاب نمایید.

هود شومینه ای

این محصول با طراحی فلت و یا قوس دار وجود درارد که در سایز 60 الی 90 سانت تولید میگردد. و یکی از پرمصرف ترین نوع هودهای بازار است که شبیه به دودکش یا شومینه است و به همین دلیل به این نام معروف شده است.. این محصول علاوه بر طاق، یک لوله شومینه ای هم دارد که از جنس فولاد، شیشه یا ترکیبی از هردو است. اندازه های بزرگ این نوع هود در آشپزخانه نقش تزئینی هم داشته باشد. همچنین دارای بدنه ای از جنس فلز می باشد که در برابر حرارت و رطوبت بسیار مقاوم است و در مدت زمان کمتری تمیز می شود.

هود شومینه ای

مزایای هود شومینه ای

مکش بهتر به خاطر قرار گرفتن مسلط بر روی اجاق

قیمت ارزان تر در هنگام خرید

بدنه ساخته شده با فلزات مقاوم در برابر رطوبت و گرما

معایب هود شومینه ای

طراحی قدیمی و عدم سازگاری با اکثر دکور ها

به علت حرارت بالای زیر موتور سریع تر به صدا می افتد

هود مورب

معایب و عدم سازگاری با دکوراسیون هود شومینه ای باعث به وجود آمدن نوعی تازه در تولیدات هود شود که اسم آن را مورب یا شیبدار میخوانند. این محصول بجهت ظاهر مدرن و کارایی زیاد طرفداران زیادی در دنیا پیدا کرده است. این محبوبیت روز افزوون تقاضا برای خرید این مدل هود را در بازار بسیار افزایش داد. هود مورب دارای طراحی 45 درجه و متمايزى نسبت به هودهاى زير كابينتى و شومينه اى دارد. از ویژگی های بارز این محصول میتوان تنوع در ظاهر و جنس به همراه امکان ست شدن با اجاق گاز را اشاره نمود.

هود مورب

مزایای هود مورب

داشتن دید کافی و عدم احتمال برخورد سر کاربر با محصول

دیرتر به صدا افتادن هود با توجه به حرکت نکردن حرارت به داخل موتور ( در صورت خاموش بودن )

تکنولوژی های برتر استفاده شده : مثل انواع سنسور , جک برقی و دستی , قابلیت تولید اکسیژن و…

نمای ظاهری زیبا و مدرن تر

معایب هود مورب

به علت زاویه 45 درجه کمی قدرت مکش به نسبت شومینه ای کم تر است

کم صداترین هود آشپزخانه

اگر بخواهیم هودهای مورب و شومینه ای را به لحاظ میزان صدا مقایسه کنیم، باید بگوییم که هود های مورب کم صداتر هستند. زیرا در طراحی آنها از امکانات پیشرفته تری چون موتور سوپرسایلنت استفاده شده است.

هود لمسی بهتر است یا دکمه ای؟

قدرت مکش و عملکرد هودهای دکمه ای و لمسی هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. تنظیمات انتخاب دور موتور، امکان روشن کردن لامپ و یا روشن خاموش کردن هود برای هر دو مدل وجود دارد.

اما تفاوت میان آن ها در نحوه کنترل این تنظیمات است که در هود های دکمه‌ای، عملکرد بصورت مکانیکی است اما در هود های لمسی تنها توسط لمس انگشتان دست این کنترل انجام می شود. کنترل لمسی در واقع یکی از امکانات طراحی های مدرن در هود های آشپزخانه است.

دکمه های مکانیکی با گذشت زمان ممکن است دچار شکستگی و یا خرابی شوند. به دلیل تجمع چربی و چسبیدن بقایای مواد غذایی در اطراف دکمه، تمیز کردن هودهای دکمه ای مشکل تر است. سرعت عملکرد دکمه مکانیکی نیز پایین تر از هودهای لمسی است.

هود های لمسی همچنین به قابلیت کنترل از راه دور با استفاده از ریموت نیز مجهز شده اند که باعث میشود تا دکمه های لمسی دیرتر خراب شوند.

 

مقاله پیشنهادی :  بهترین روش شستشوی فر

 

هود توکار بهتر است یا روکار؟

هود شومینه ای ، مورب و جزیره ای در دسته هودهای روکار قرار می‌گیرد. اما هودهای توکار شامل مدل های مخفی، کابینتی و کشویی هستند.

هود های توکار نسل جدید از طراحی های مدرن هستند که کاربرد آنها بیشتر برای آشپزخانه های کوچک لحاظ شده است.

هودهای توکار قابلیت چربی زدایی و نظافت آسان تر و سریع تری نسبت به مدل‌های روکار دارند. به لحاظ قدرت نیز در انواع تک موتوره و دو موتوره تولید می شوند.

در نهایت مزیت خاصی میان هودهای توکار و روکار و یا هودهای شومینه ای و مورب نسبت به یکدیگر وجود ندارد و این تنها بستگی به سلیقه و سبک دکوراسیون آشپزخانه شما دارد که کدام مدل را انتخاب کنید.

جدیدترین مدل های هود آشپزخانه از برندهای داخلی و خارجی در فروشگاه کالامبیا با قیمتهای شرکتی و اغلب تخفیف‌های ویژه به مشتریان عزیز ارائه می شود. امکان ارسال کالاها درب منزل و در سریعترین زمان ممکن وجود دارد.

هود توکار

ابعاد هود شومینه ای و مورب

هود شومینه ای معمولا دارای طول ۶۰ تا ۹۰ سانتی متر، عرض ۳۰ تا ۵۰ سانتی متر، ارتفاع صفحه هود ۶ سانتی متر، ارتفاع کانال هود از صفحه تا انتهای کانال ۶۵ سانتی متر و ابعاد کانال هود شومینه ای ۲۶ در ۲۵ سانتی متر است.

ابعاد هود مورب بین ۶۰ تا ۹۰ سانتیمتر برای طول و ۴۰ سانتی متر برای عرض بوده و صفحه مورب هود و ارتفاع کلی آن از پایین ترین نقطه تا بالای کانال ۸۰ سانتی متر در نظر گرفته می شود.

حالا با آگاهی از ویژگی‌های هر مدل هود، احتمالا بدانید برای شما هود شومینه ای بهتر است یا مورب. انتخابتان هر کدام که باشد هنگام خرید به نکات زیر هم توجه کنید:

  1. اندازه هود را متناسب با اندازه اجاق گازتان انتخاب کنید. (مثلا برای یک گاز رومیزی با عرض ۹۰، هودی با عرض ۹۰ بخرید)
  2. به ویژگی‌ها و مشخصات هود توجه کنید. مثلا اگر خانواده پرجمعیتی دارید و زیاد پخت و پز می‌کنید، حتما هود را با قدرت موتور بالا انتخاب کنید. یا اگر به صدا حساس هستید، به میزان صدای هود براساس دسی بل توجه داشته باشید.
  3. هود آشپزخانه تان را از برندهای معتبر با خدمات پس از فروش خوب خریداری کنید
  4. رنگ و مدل هود را با توجه به سبک دکوراسیون آشپزخانه تان انتخاب کنید.
امتیاز به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید