مقالات آموزشی

نحوه تمیز کردن فر آشپزخانه

تمیز کردن فر آشپزخانه - فروشگاه اینترنتی کالامبیا

چگونه فر آشپزخانه خود را به روش صحیح تمیز کنیم ؟

همان طور که از قدیم گفتند آشپزخانه قلب تپنده خانه میباشد و تمیز بودن آن برای هر فردی از اهمیت بالایی برخوردار است. تمیز کردن فر از تمیز کردن لوازم دیگر مانند ماشین ظرفشویی و … سخت تر است. به دلیل چربی که هنگام پخت غذا در آن میریزد باعث میشود کار ما سخت تر شود و برای پاک کردن آن انرژی و زمان زیادی صرف کنیم. وقتی هم فر خود را تمیز نکنیم امکان دارد به پخت غذا یا کیک های شما آسیب وارد کند و باعث شود مزه بدی بگیرند.

ما در این مقاله راهی را به شما آموزش میدهیم تا بتوانید بدون دردسر فر آشپزخانه خود را تمیز کنید و از شر کثیفی ها راحت شوید!

ابتدا باید توری های فر را از آن خارج کنیم تا بتوانیم راحت تر کار کنیم. سپس با یک دستمال تمام ذرات مواد غذایی که داخل فر ریخته را جمع میکنیم تا کارمان در ادامه راحت تر شود.

یک مایع خمیری شکل به وسیله جوش شیرین و آب درست میکنیم و آن را کف فر پخش میکنیم تا همه سطح فر را بگیرد. این ترکیب جوش شیرین و آب کاملا ترکیب معجزه آسایی میباشد و بعد از آن میتوانید خودتان نتیجه کار را ببینید.

مقاله پیشنهادی : اشتباهات رایج استفاده از فر

در ضمن این را هم باید اضافه کنم که باید اجازه دهید این مایع خمیری شکل یک شبانه روز کف فر شما پخش باشد.

در ادامه توری های فر را که ابتدا آن ها را از فر خارج کرده بودید را به وسیله پودر لباسشویی شستشو دهید. به این صورت که یک ظرف بزرگ را پر از آب داغ میکنیم و پودر داخل آن میریزیم سپس توری ها را داخل آن قرار میدهیم تا کمی در آن جا بماند. بعد از شستن توری ها خودتان متوجه تمیزی آن ها خواهید شد.

هنگامی که فردا به فر خود سر میزنید ترکیب جوش شیرین و آب بر روی فر شما خشک شده است و باید به وسیله یک دستمال خیس سطح آن را تمیز کنید.

بعد از تمیز کردن آن و پاک شدن جوش شیرین بر روی فر نگاه کنید که چه قسمت هایی هنوز کاملا پاک نشده است و نیاز به تمیز کاری مجدد دارد چرا که ما برای آن هم راه حلی داریم و میتوانید باقی مانده کثیفی ها را نیز با سرکه و دستمال از بین ببرید.

تمیز کردن شیشه فر

درب فر را به حالت افقی بگذارید و سطح شیشه را با شیشه شور اسپری کنید و سپس به وسیله یک دستمال مرطوب آن را تمیز کنید و میتوانید در نهایت با یک دستمال خشک شیشه فر را تمیز کنید.

تمیز کردن فر به وسیله نوشابه گازدار

یک روش سریع دیگر که همه آن را پیشنهاد میکنند استفاده از نوشابه برای تمیز کردن چربی های داخل فر میباشد. این روش نیز موثر است فقط باید نکته ای را در نظر بگیرید که آن هم این است که به دلیل اینکه نوشابه قند بالایی دارد و پس از خشک شدن بسیار خاصیت چسبندگی پیدا میکند نباید اجازه دهیم آن در فر خشک شود و باید خیلی سریع آن را پاک کنیم و تمیز کنیم.

مقاله پیشنهادی : گاز رومیزی شیشه ای بهتر است یا استیل ؟

حرف آخر…

با جستجو در اینترنت میتوانید ببینید روش های متفاوت و زیادی برای تمیز کردن فر وجود دارد که برخی از آن ها شایعه و واقعی نیستند و برخی از آن ها به شما تمیزی واقعی ارائه میدهند. در نهایت نکته مهمی که میتوانم به شما بگویم این است که اجازه ندهیم فر آشپزخانه مان کثیف شود و اگر کثیف شد نگذاریم بماند تا سفت شود به دلیل اینکه پاک کردن چربی زمانی که خشک میشود انرژی و وقت چند برابر از ما میگیرد پس بهتر است هرچه زودتر آن را تمیز کنیم.

3.8/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید